יום שני, 27 בינואר 2014

נקודה אחת


אמר, שבין אמת ושקר, הנה הוא מרחק עד אין קץ
אבל האמת – הנה הוא קרוב מאוד, כחוט השערה,
כמש"כ: כד  יקרבון למנדע לון,
לא שכיח אלא בוצינא בלחודייהו

(אדרא זוטא לג. ובפירוש הסולם: [כמו נר שמתפשטים ממנו אורות לכל עבר], וכשיקרבו לדעת אותם לא נמצא אלא הנר בלבדו. [ככה אורות האצילות, החכמה, החסד, הגבורה, היופי, ההוד הם אורות מתפשטים וכשיקרבו לדעת אותם לא ימצאו שם אלא אחד בלבד.])

(ספר משה עבדי, הגות וההדרכה בעבודת ה', מרבינו בעל הסולם זצ"ל סי' כו עמ' לה)


האחדות האלהית הכוללת היא סודית. אחד יחיד ומאוחד. לא רק מאוחד כבהשקפה האורגנית – העולם כאדם גדול, - הניתן לציורף
אלא אחד,
כל ההויה כלולה היא בנקודה אחת (פ"א),
בנקודה אחת ממש.
מה שאינו ניתן לציור השכל כלל,
אלא באובנתא דליבא, רזית.
מה שמעלה על ההגשמה, ב'הכל – אלוהות',
אל 'הכל באלוהות',
הטהור והמזוקק,
בייחוד עליון.

(הקדמת הרב דוד כהן הנזיר לאורות הקודש סי' ו עמ' 19 – 20)

"הגודל, הרוחב, הגובה, העומק, העליונות, ההתנוצצות, ההתחדשות, הפוריות, הזרמיות, התעודדות חיי השירה וההכרה, ברקים תדירים ומאורות מתחדשים לרגעים, כל אלה, בכל גדלם, אינם באמת כי אם נקודה זורחת אחת, נקודת ההויה.
כל ההויה כלולה בנקודה אחת, נטף של ניצוץ אלוהי."

(אורות הקודש ח"ב מ"ג האחדות הכוללת סי' א עמ' שצא)

"כשעלה ברצונו יתברך שמו לברוא את העולם, כדי להיטיב לברואיו, ויכירו גדולתו, ויזכרו להיות מרכבה למעלה, להדבק בו יתברך,
האציל נקודה אחת."

(עץ חיים למוהרח"ו,  שער הכללים פרק ראשון ד' ה ע"א עמ' 9)

תגובה 1: